בנייה קלה על הגג


הבנייה הקלה מרחיבה את שימושיה ככל שהשנים חולפות והטכנולוגיה של זו מתפתחת. אחד השימושים היותר נפוצים של בנייה קלה הינו הוספה של קומה על גג הבניין. הבנייה הקלה מציעה חומרי גלם מושלמים עבור עבודה מסוג זה שיודעים כיצד לעמוד ברוחות וגשמי החורף ובשמש השורפת של הקיץ. חומרים אלו הם בעלי איכות בידוד גבוהה ביותר וקומת הגג היא הקומה שנחשפת באופן הכי אינטנסיבי לאלמנטי הטבע. הבנייה הקלה משתמשת בחומרים ידידותיים לסביבה שהם גם חסכונים עבור אנרגיית הסביבה וגם עבור חשבון החשמל והמים שלנו. בנייה קלה על הגג יכולה לכלול מרפסת, דירה נוספת, הוספת חדרים או הוספת קומה לדירה קיימת.

מה הם היתרונות של בנייה קלה על הגג?


גמישות – בנייה קלה על הגג מאפשרת גמישות רבה בהליך העבודה, דבר שלא תמיד מתאפיין בעבודות אחרות של בנייה קלה. ניתן לבחור מגוון עיצובים וצורות של שלד המבנה, להוסיף עמודים או להוריד, ליצור הצללות וכו'.


בידוד הגג הוא אזור רגיש מבחינת חשיפה לאלמנטים של הטבע – שמש קופחת או גשם חזק יכולים להרוס ולהגביר את התבלותו של מבנה שלא מתוחזק באופן נכון. הבנייה הקלה מציעה בידוד תרמי ואקוסטי ברמה גבוהה.


המחיר מהווה חלק בלתי נפרד משיקול של כל הליך שיפוצים, ועל אחת כמה וכמה כשזה נוגע להקמת קומת גג שלמה. שיטת הבנייה הקלה לקומת גג מאפשרת לחסוך בעלויות באופן משמעותי שכן כוח האדם הוא פחות בעבודות מעין אלו, העבודה מתנהלת במהירות ועל כן זמן העבודה קצר יותר, החומרים עצמם קלים כך שההובלה לא מסובכת מדי והפסולת מועטה.


זמן העבודה של פרויקטים לעבודה קלה הוא קצר מאוד וכאשר נפנה לעבודה של בניית קומה או יחידה על גג בניין קיים נרצה לצמצם ככל האפשר את הליכי העבודה בכדי לא להפריע לשכנים שלנו ובשבילנו – לקבל את המוצר המוגמר במהרה. העבודה עם חומרים קלים שמתייבשים מהר כמו גבס חוסכת זמן בניגוד לטיח או בטון שלוקח להם זמן להתייבש. כל תשתית החשמל והמים עוברת בקירות ועל כן אין צורך לחצוב. הדיוק של הכנת המבנה מאפשרת לקחת בחשבון הכנות שיש לעשות מראש.


ניקיון ואסתטיקה – ניתן להמשיך לשהות בבית במהלך השיפוצים כיוון והעבודה שקטה ונקייה כיוון ואין שימוש בכלי עבודה מנועיים רבים ורוב הציוד מגיע מוכן להרכבה.


עמידות – במקרה של רעידת אדמה בנייה קלה תהיה עמידה יותר מבטון שנשבר לעומת שלד פלדה או אלומיניום שנע לצדדים אך לא נשבר.